-För oss som förening är det fundamentalt att starka företag stöttar vår verksamhet. Vår dialog med Lidl har från första dag varit väldigt konstruktiv och deras tydliga vilja att bidra till vår spelar- och ledarutveckling har gjort det tydligt för mig att vi funnit en mycket god medspelare i Lidl Sverige. Efter att ha känt på varandra under Lidls nyöppning på Enhagsvögen under våren går vi nu in i en spännande tid där det händer mycket för båda parter. Tillsammans ska vi stärka varandra! Med detta sagt vill jag också uppmuntra alla, i synnerhet er i och kring Täby FC att besöka din lokala Lidlbutik. Dels är det en bra butik men det är dessutom av stor vikt att vi inom idrotten ger ett gensvar på stödet till oss. Stötta dom som stöttar oss! säger Alexander Brinkmann, Klubbchef Täby FC.
-Vi arbetar alltid för att ge svenska folket mat av högsta kvalitet till bästa pris. Mer ekologiskt, mer närproducerat och leveranser av frukt och grönt varje dag. Sponsorskapet vilar på grunden att bra mat och sportsliga resultat är något som går hand i hand, säger Filip Göthe, Distriktschef på Lidl Sverige.
Lidl Sverige kommer att synas i sammanhang med alla lag i föreningen och inte minst i K-Rauta Arena. Under avtalstiden kommer dessutom riktade erbjudanden finnas för medlemmar i Täby FC. För mer information om Lidl Sverige, besök https://www.lidl.se och ladda dessutom ner Lidl Plus för iOS eller Android för att börja samla dina bonuspoäng.
Kontakter: Alexander Brinkmann, klubbchef Täby FC [email protected]
Filip Göthe, distrikschef Lidl [email protected]
Om Lidl Lidl Sverige lever efter sin affärsidé, högsta kvalitet till bästa pris, varje dag och fortsätter att utmana högpriskedjorna så att fler svenska hushåll ska ha tillgång till mat av bra kvalitet till bästa pris. Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och har sedan dess utmanat marknaden. Idag har Lidl Sverige vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr.